renovering?

Vi har verkligen inte lagt någon energi på vare sig Noels rum, vårat sovrum, kontoret eller det blivande lekrummet på övervåningen i huvudtaget. anledningen? tid och såklart pengar. klart man kan renovera eftersom, men att köpa en tapet rulle här och en där kommer bara resultera i ett halv gjort resultat, rum utan golv och planering som hinner ändras allt eftersom renoveringen fortgår.

nä, ska man renovera så ska man göra det på riktigt och direkt, annars hamnar man hos "arga snickarn" och ungen eller ungarna hinner att flytta hemifrån innan allt är klart och då är man redan så jävla le livet så man ger blanka fan i om det är olika nyanser på tapeterna eller om badrummet uppe är i funktion.

så ja, nu vill jag göra som alla andra och ta ett sk "renovering lån". jag vet att vi är unga och har "hela livet framför oss" (som det så fint heter) men är inte livet det som pågår just nu och varför vänta med att låta det starta då man kan få det bra just nu?

en massa kvällsfunderingar.. vi har faktiskt inte ett lån på någonting annat och hemmet är ändå min prio ett, det är ändå där man ska bo, leva och trivas. så hur skulle ni gå tillväga? hur ska vi göra? blaha.. jag vet bara att jag vill fixa det här och som vanligt med allt jag vill så ska det hända nu!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar