find a job you like and you never have to work a day in your life

Första riktiga pluggdagen idag och jag har precis flyttat mig in till datorn igen, efter att suttit ute på altanen och vridit och vändit på siffror, papper och böcker för att få fram någonting vettigt. Tror jag löst uppgiften, men tänkte att jag skulle se igenom några mattevideor innan jag renskriver och skickar in.

Kan verkligen inte förstå folk som inte gillar att plugga, det är bland det roligaste som finns. Att man sedan kan välja att "jobba" en regnig helg för att sedan vara ledig en fin dag är ju bara ett av alla anledningar varför det är så överlägset. Sedan skulle jag möjligen hellre jobbat än att plugga om jag bodde närmare, vad ska vi säga... civilisationen? men att plugga hemma är så mycket smidigare (märkte jag av det senaste halvåret) än att resa femton mil per dag. Bättre att ta tag i pluggningen nu då Noel är liten, senare år kanske man slipper ha så dåligt samvete för att han bor på dagis och med lite tur så kanske det löser sig smidigare med samåkning då, då Johans arbetstider är piss på morgonen (ska vara i stan strax efter 6) och fast båda jobbat i stan så har vi likförbannat inte kunnat samåka = dyrt och drygt. Sedan bor man ju här av en anledning, för att man vill slippa folk, stress och seg stadstrafik. Stadsbor är i regel överstressade, men i trafiken kör de som om de hade hela jävla dagen på sig. (vilket de iofs verkar ha, då birstaparkeringen ständigt är full mitt på dagen?)

Från den ena till det andra :b Är iallafall färdig med gymnasiet och ska läsa 28 veckor nu för vidare behörighet. Sedan ska jag läsa två eller tre år, har inte bestämt vilket utav utbildningarna, men båda är mot byggnadsteknik och på it-distans. Så nu håller ni tummarna för mig och att jag fixar den här behörigheten, som verkar vara ett rent jävla helvete att få. Och nej, jag är inte smart för matte någonstans. Tjurig nå jävulskt om inte annat, så det kan funka.

Så där fick ni en framtidsprognos för mig de kommande åren, annat lär jag inte hinna med. Nu måste jag fortsätta, känner mig redan helt väck i huvudet och för mig kommer matematik föralltid sakna logik.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar