vänta inte, tiden kommer aldrig att vara exakt rätt

AH, inte konstigt att jag inte hittar ett jota i varken boken eller då jag söker på matematik C. Min kurs heter matematik 3c (som riktar sig åt teknik-hållet) och enligt det nya kurssystemet ingår trigonometri, integraler osv nu i den kursen, vilket förut tillhörde D kursen. Har verkligen sökt igenom hela boken för att hitta uppgifter att göra, typiskt att de inte existerar då. Tycker det är lättast att se videogenomgångar på internet, arbeta i boken och sedan göra uppgifterna/proven, men nu funkar ju inte det. Och allt är lika yrt idag, en aning klarare men inte mycket.. Haha, ja ni. Såg att de hade "mattestuga" i stan varje onsdag, funderar på att dra ner nästa vecka och se om någon vänlig själ vill hjälpa mig.  Men jag ger inte upp, början är alltid svårast. "Inget är så svårt som man fruktar. Inget är så lätt som man tror."
 
Nu ska det lagas fiskgratäng och resten av kvällen ska jag tillägna helt och hållet till matten. Tror jag lever vidare på min policy om pluggfria helger, hellre några vardagskvällar isåfall och det man inte hinner då, det hinner man helt enkelt inte. Helgerna är för värdefulla.
 
Och nu hörde jag på radion att den 5åriga pojke som brändskadades på skolan i Fränsta igår, vårdas i respirator på Uppsala sjukhus. Fyfan..så nu sitter man helt tårögd här också. Stackars lilla barn. Hoppas allt går bra för honom. Ska krama om liten lite extra idag.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar