Life is beautiful if you choose it to be that way.

 
Jag vet att min aktivitet här inne inte varit den bästa, men det är för att allt liksom har gått i ett och då det varit lugnt så har jag prioriterat annat. Jag både överlevde Budapest resan & hade de bästa dagarna någonsin. Vi blev ett kanon gäng på 11pers och hela resan var helt överlägsen från början till slut. En såndär resa som man verkligen behöver ibland, att bara få åka tillräckligt långt bort & glida runt helt tidlöst på känsla. Återhämtad var väl inte rätta ordet då man kom hem, var helt fysiskt utmattad i närmare två veckor, men psykiskt hade jag aldrig mått bättre.
 
Annars så jobbar jag alldeles för mycket & jag tänker ge det två månader till, så man får chans att spara undan lite pengar till kommande resor. Sedan tänker jag återgå till mina lediga fredagar igen. Våga vägra heltid verkligen. De där extra pengarna ger än absolut ingenting, mer än att man handlar mer då man mår dåligt & är stressad, vilket man blir av för mycket arbete, så det blir en liten plus minus noll situation. Jag sitter hellre och äter gröt på söndagkvällarna med känslan att jag är lika mycket ledig som jag arbetar, än att kasta i mig oxfilén & vara stressad över den kommande arbetsveckan. Och att höra Noel fråga på tisdagen om han ska få vara ledig eller bli hämtad tidigt någon dag & man ständigt måste svara, "Nä jag tänkte lämna dig först av alla barnen & hämta sist några veckor till", gör verkligen ont i en. Satt så är det... Lev billigare & få mer tid över till sånt som verkligen betyder någonting! :)
 
Igår var jag och Noel på bio & såg bamse iallafall. Helt förvånad över vad duktig han var, satt verkligen blixtstill hela filmen, sånt händer verkligen aldrig. Så nästa gång kanske man vågar sig på en längre variant! Nu har jag precis blivit lite barnledig en kväll, har varit ifrån Noel max en (två?) dag(ar) (förutom Budapest), även fast vi ska köra varannan vecka. Tjatar alltid till mig att ha han iaf, men nu efter två hela veckor ink helger, så ska det bli skönt med en ledig kväll. Ska bara stöka på hemma, ta ett bad, göra behandlingar, lyssna på musik, dricka té, måla, planera inför Noels "bara för att kalas" och min hawaiifest. Kaaanske jag smyger bort & pussar på honom lite innan läggning.. men jag skulle egentligen behöva arbeta på att vara utan honom ibland, även om jag inte förstår varför.
 
I helgen blir det förövrigt husfest med pool, biljard och grejer. Det var inte igår man var på riktig hemmafest, så det ska bli riktigt kul! :)

Mamma skriver:

Välkommen tbx, va kul med nya inlägg från dej och ditt härliga skrivande :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar