nio månader

När fick du reda på att du var gravid?

I mitten av januari
Blev det en chock?
Ja, men en glad sådan!
Hur gammal var du då?
19 år
Hade du mycket halsbränna?
Nej, kände av det någon gång under de sista veckorna, men inget som inte gick över med lite vatten.
Spydde du mycket?
Mådde illa till och från mellan v 6-16, men behövdes oftast bara lite kolsyra och vila för att det skulle "kännas ok".
Hade du mycket foglossning?
Nej, inge alls.. kände av det lite kring vecka 25 kanske, men det gick över efter en vecka och kom aldrig tillbaka igen.
Ditt sf-mått som störst?
Jadu, 35 var det senaste jag minns.
Har du fått bristningar?
Nej, tack och lov klarade jag mig helt från det. några under bröstet bara, men det kan jag mer än gärna ta.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag och alla runt omkring trodde en pojke och det var precis vad det var.
Vad hoppades du på?
Spelade absolut ingen roll, bara det kom ut ett friskt barn! : )
Gick du över tiden?
Nej, födde på 39+2.
Födde du för tidigt?
Njae, för tidigt och för tidigt.. 5 dagar!
Hur var förlossningen?
Jobbig, tungsam och utdragen. Tog 30timmar från att jag öppnat mig 3cm tills att han var ute, det var konstant smärta och ingen sömn på närmare 50timmar. Men nog var det en upplevelse alltid och en underbar sådan, trots all smärta och värk. : )
Blev du sydd?
2stygn vad jag minns.
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Johan och 2 barnmorsker.
Hade du någon nära med dig?
Johan, såklart! : )
Vilket sjukhus födde du på?
Sundsvalls sjukhus
Hur stor var bebisen?
51 cm och 3024g
Vad fick den heta?
Noel
Var allting värt det?
JAAAAA, utan tvekan JA! : D
Vill du ha fler barn?
Självklart! : )

lista lånad från annasara.net

Love Oliwers mamma skriver:

Va kul, du är så himla välkommen att läsa min blogg :) Så himla kul



Kram Love




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar