jordgubbstårta med vitchoklad


Så då var tårtan äntligen färdig och nu borde främmandet komma vilken sekund som helst... Jag blandade iaf den köpta jordgubbsmixen från dr oetker med färska mosade jordgubbar och vispad grädde och vips så smakade det inte alls fabrikat längre utan riktigt jävla gott.

Sedan gjorde jag vitchokladmousse och lade det på ett lager imellan. grädde längst upp på tåran och ett lager vitchokladmousse över grädden. sedan "ploppade" jag på med grädde på kanterna och garnerade med färska jordgubbar..

får se hur det smakar.. mina födelsedagstårtor får bli lite små experiment inför doptårtorna som jag för allt i världen inte vill misslyckas med.

Här bjuder jag på receptet på den otroliga vitachokladmoussen.. : )

2,5dl grädde
1tsk vaniljstång
0,5tsk äkta vaniljsocker
100g vitchoklad
1tsk smör
2st äggulor

Vispa grädde + vaniljen pösigt, inte hård.
Ställ kallt
Smält vitchoklad, rör ner smör + äggulor och lite grädde.
Blanda chokladröran + grädden.
Låt stå 15min i kylen.


jessica skriver:

ser sjukt god ut!! nice work baby :)..


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar