Forget the stress and always laugh when you can

Passar på att klämma in ett litet inlägg här, för att behålla er kvar till den dagen jag verkligen har någonting vettigt att komma med. Den här dagen har varit intensiv och effektiv, känner mig helt slut! Snart ska vi se monster INC med Nolle och imorgon väntas det dop för lille Vilgot och efter det ska vi åka till Jessica, Pontus och Ebbis för att grilla. En riktigt mysig dag med andra ord! :)
 
Lillen träffade även poliserna idag, hans största rädsla och största idoler. Snäll mamma som man är så letade vi reda på dom i sann CSI style, så lillen fick en liten pratstund. Han berättade bl.a att han skulle till polisstationen och göra ett pass och ta prover(?), för annars får man inte flyga flygplan. Sedan skuttade han överlycklig därifrån och skulle inte alls bli brandman längre, utan polis. Tänk vad en sån tillsynes liten sak, kan göra stor inverkan på ett litet barn. Kom på mig själv då vi gick förbi IKEA och han bad om att få gå in och träffa poliserna och man av automatik säger "NEJ, vi hinner inte. Kom nu så skyndar vi oss till bilen.. spring, spring. Tut tut, här har vi bråttom så bråttom så vi springer ifrån oss själv..typ". Så stannade jag bara upp och skämdes lite över hur jag bara kunde stressa förbi en sån enkel sak, men som i en fyra-årings ögon är så mycket större än det vi som vuxen någonsin kommer uppleva igen. Jag kan bli irriterad då man hör föräldrar som bara skriker "skynda vi har inte tid", då barnen vill stanna vid någonting intressant i två sekunder. Vad kunde egentligen vara så bråttom? fast samtidigt så är man ju likadan själv. Självklart kan man ju inte stanna jämt, men bra mycket oftare än vad man gör. Hur många gånger har man egentligen stannat vid "spindelmanna-nätet" vid Maxi? Två gånger. Nästa gång ska vi nog både stanna där och äta en glass. För det är ju egentligen sånna saker man tar med sig och minns och det är ju ändå de där små tillsynes obetydliga stunderna som tillsammans skapar våra liv. Stanna upp lite oftare ni med, om så inte för er själva, så åtminstonde för era barn! :)
 
Nä, nu ska jag sätta mig på balkongen och ta en öl, innan det obligatoriska fredagsmyset börjar (har fått order av Nolle att invänta morbror först). Gissar på att jag somnar ovaggad ikväll! :)
 
Två bilder från veckan som kom och gick! :)

KIKKI skriver:

Hehe..Jag blir i allafall piggare av träningen! =) Så den ger en lite energi. Förstår att Noel tyckte det var spännande med poliserna =) Hoppas ni mår bra! Kram! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar