morgonmeditation

Har precis avslutat min allra första morgonmeditation. Hade tänkt sitta på min blåa ruggmatta i hallen, tända ett ljus & en varm kopp te på bänken framför (och min buddha ofc ;b). Men det var så underbart väder ute att jag satt mig på balkongen istället. Solens strålar värmde mot huden, fåglarna kvittarade & grannens fontän i dammen skapade tillsammans ett avkopplande lugn. Det fanns inga måsten, bara ett tillstånd av underbart, lyckligt varande. Då larmet ringde så trodde jag att det gått tio minuter högst & jag skulle nog kunna sitta kvar hur länge som helst, men så ska jag ju faktiskt jobba hemma idag & tänkte gå lite lugnt ut första veckorna. Det är fascinerande hur mycket man egentligen tänker på & hur ingenting handlar om det som sker just i detta nu. Kom på mig själv flera gånger att fundera över dagen som skulle komma och dagen som var igår. Så fokuserade jag bort det genom att lägga all fokus på andningen & överläppen. Det tog mig tillbaka till nuet varje gång. Längtar redan till kvällsmeditationen. Så underbart att bara stänga av allt & veta att för några minuter kan ingenting störa mig, för några minuter får jag bara sitta i tystnad & andas. De dagar jag måste in till jobbet för att jobba, så kommer jag ställa alarm & kliva upp tidigare för att meditera. Tänk vad värt att få starta dagen i ett sådant lugn & sedan ta med sig all denna positiva energi till resten av dagen. Alla borde ta sig åtminstonde en kvart per dag. Börja imorgon ni med, det kommer att göra underverk!
 
 
 “Meditation brings wisdom; lack of meditation leaves ignorance. Know well what leads you forward and what hold you back, and choose the path that leads to wisdom.” 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar