Hörs jag inte på nätet så finns jag inte

"Hörs jag inte på nätet så finns jag inte" hör jag från tvn. En tjej sitter med på efter tio hos Malou. Personer får panik då de ska käka ute och kommer på att de glömt mobilen hemma, så de inte kan lägga ut kort på maten. "Det kändes helt onödigt att äta köttbiten, då jag lika gärna kunnat käka mig mätt på en hamburgare". Har man glömt sin telefon hemma då man ska träna och inte kan checka in och skryta om det på facebook, så kan man lika gärna ligga hemma på soffan och käka chips istället. För syns det inte på facebook så har det aldrig hänt. Människor sover med sin telefon i handen, i hopp om att de skulle få ett meddelande (eller uppdatering eller vad de nu sa?) på facebook. Är hela Sverige överförälskade och väntar på att en viss person ska skriva, eller är ni bara totalt hjärntvättade?
 
Har det verkligen gått så här långt? Är verkligen människor såhär osjälvständiga och osäkra? Låter helt sjukt och jag hoppas innerligt att detta är ett skämt. Säg att det är det..
 
Finns det personer som helt ärligt inte kan vara utan facebook på en vecka? Eller käkar en jävla köttbit för att alla andra ska se det? Och ni på gymmet existerar, ja, med tanke på att ni checkar in er var och varannan dag men trots det är lika feta vid årets slut. För den där chipspåsen i soffan är inget ni gärna delar på facebook, men vi är inte blinda.. vi märker liksom att ni inte går ner i vikt, svårt att missa.
 
En mormor och farmor kommer aldrig bli det de en gång var. De kommer sitta i sin lägenhet och spela bort barnbarnens pengar på nätbingo, istället för att bjuda hem nära och kära på sjusorterskakor. Hur påverkar inte detta våra barn och hur kommer inte deras ungdom se ut?
 
Känner du igen dig i ovanstående? Sälj din telefon idag, köp en för 149 kr på willys och sluta låta dig styras av samhället. 
 
 
Vem är du egentligen? Har du ens någon aning?


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar