positivt tänkande ger positiv energi

Det finns många sätt man kan tanka på positiv energi och jag gjorde det genom att umgås en dag med min älskade vän Jessica. Vissa människor blir man alltid glad och upplyft av att träffa. De har en förmåga att höja ens självkänsla och man mår alltid bra i deras sällskap. En sån vän borde alla ha.
 
Sedan finns det även det motsatta. Energitjuvarna, som suger energin ur en. De gör en trött, sur och får en att känna sig misslyckad och på dåligt humör. Den glädje man kände innan försvinner i deras närvaro. Vi påverkas mer än vad vi tror av människorna i våran omgivning. Men i grunden så handlar ändå allt om ens inställning. Allt sitter i ditt sätt att tänka och du väljer själv att tillåta dessa människor att ta energin ifrån dig. Vi ser omgivningen genom oss själva och i slutänden så är det ändå vi själva som valt att bli sura. Du skapar din egen verklighet.
 
Din verklighet blir på det viset du själv tolkar den och den liknar inte någon annans. Du ser allt genom dina egna ögon och på det sättet du har blivit programmerad till att göra, genom dina erfarenheter och liknande. Det är ditt tankesätt som skapar din värld, positiv som negativ. Världen är en slags illusion, den existerar på det viset du själv tolkar den.
 
Är du bitter så och tror att världen är ond, så väljer du själv att skapa den världen och då drar du även lättare till dig dessa energitjuvar. Tänker du istället att livet är underbart, utmanande och spännande, så kommer det även hända underbara saker i ditt liv och du drar även till dig människor med samma positiva inställning som dig. Du har där skapat din egen världsbild. Så är du inte nöjd med hur ditt liv ser ut idag, förändra ditt tankesätt och du kommer se att hela din värld förändras med det.
 
Så även om du försover dig en dag, bilen inte startar, ungarna skriker och alla människor i din omgivning tycks vaknat på fel sida, så låt dig inte påverkas. Välj glädje. Upprepa "Det är en bra dag, jag är lycklig". Ju fler gånger du upprepar, desto mer går det in i ditt sinne. Tro det eller ej. Lite positivt tänkande bara. Så som du tänker, så blir det.
 

jess skriver:

"Det finns många sätt man kan tanka på positiv energi och jag gjorde det genom att umgås en dag med min älskade vän Jessica. Vissa människor blir man alltid glad och upplyft av att träffa. De har en förmåga att höja ens självkänsla och man mår alltid bra i deras sällskap. En sån vän borde alla ha." fan de finaste jag läst , hört, sett :`)..

DU är bäst carr glöm icke de!. Utan dig i min vardag skulle jag vara helt vilsen. och då menar jag. Helt jävla vilsen <3.. Typ yr och inte ha nån som backar upp mig i allt tokigt som händer ibland :D.. Bigg love for you my friend!

jess skriver:

appro på ingenting så hittade jag väldens bästatse brun utan sol idag!!. du sprayar och du blir brun på en gång. Du ser EXAKT hur brun du blir och om du blir randig SÅ JÄVLA bra håller en vecka också. Dock kostar den typ 199 spän men fett värt.. Du måste se mig nu. PERFEKT brunhet.. (jag måste skaffa mig en hobby istället för att spraya mig brun utan sol en lördagkväll) men men karln är ju borta och ungen sover. VAFAN DEPRIMERADEEEE... men iallafall jävligt brun :P..

Elin skriver:

Ja, man lägger mycket onödig energi på att irritera sig på andra. Iallafall jag, men ska börja med det sista du skrev och hoppas stenhårt på att det funkar;) som man tänker så blir det !

Manuela skriver:

Inspirerande blogg, skönt med lite motvikt :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar