Asiatisk sallad

 
Måste bara slänga in receptet på en sagolik sallad, som jag förnärvarande är helt beroende utav. Den passar verkligen till allt, kyckling, fisk, kött, på en macka, under en macka eller bara som den är. Helt perfekt att ha ett stort färdigt lager utav i kylen och bara äta som tillbehör istället för potatis, ris och sånt. Bäst är den helt klart dagen efter, då alla smaker fått dragit ihop sig riktigt ordentligt och chilin fått ut sin fulla kraft. BOOM! Eftersom jag kör lite nyttiga livet nu, så går den rätt snabbt åt här hemma. Extra snabbt har den gått åt ikväll, då glassbilen kom och Noel (för att citera honom) "Bestämmer själv vad jag vill ha, jag kanske köper allt".. så frysen är förnärvarande fylld av glass... som jag då inte får äta. Ren och skär TORTYR. Så ja, jag har bokstavligt slevat i mig salladen. Tänk er kärlekstrubbel och äta glass i sängen ala hollywood film.. fast med sallad istället.
 
Men juste, till receptet ja. Använd en osthyvel och hyvla morötter och gurkor. Ringla över lite fisksås, olja och ljussoja. Pressa några vitlöksklyftor och en strö över en jävulst massa hackad chili. Låt dra i kylen. Ät, njut och tänk på mig då ni gör det! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar