Create your world in love

Så var man åter igen på plats på jobbet. Det ligger alltid som ett lugn över mig såhär på morgonen då jag kommer hit, (efter all morgonstress hemma, som är allt annat än harmonisk). Ladda kaffebryggaren, slå på p4 och bara andas ut efter att ha tagit sig igenom ännu en morgon hemma. Det här jobbet är en sån kontrast till allt jag annars jobbat med, hit går man för att hämta energi och inte tvärtom.. och jag kommer faktiskt sakna det en massa. Därför blev jag extra glad igår, då jag fick veta att jag kommer kunna fortsätta arbeta här men på distans från Malta.. så då jag får tid över i studierna, så passar det perfekt med en liten extra slant och ändå vara en del av företaget. Kanon på alla vis!
 
Imorse fick man verkligen känna på kylan igen och det får än ju knappast att längta mindre. Två veckor kvar tills vi ska ner första gången och det lär bli en magisk moment, då man inför landning sippar på en whisky och ser sitt blivande land ut genom flygplansfönstret...AHHHH!! Dagen efter vi kommit ner så har vi bokat in tid med en svensk mäklare, som ska visa oss lite lägenheter i området vi är intresserad av. Fanns en fin med två sovrum, som låg 50meter från stranden som var ledig den 1juni, så håller tummarna för att vi får den! :)
 
Nu ska jag dricka upp kaffet, innan jag kickar igång dagen på riktigt. Lite tråkig uppdatering kanske, men alltid nått! :)
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar