il sole sta splendendo

Dagarna här nere går säkert minst dubbelt så snabbt som i Sverige. Kan bero på att man bara lunkar hela tiden, så allt tar i princip dubbelt så lång tid att utföra. Förra veckan spenderade Jessica och Pontus med oss och den var uuunderbar, vi snorklade, drack öl, tog minuterna som de kom och bara njöt av livet. Nu har vardagen slagit till, även om Italienska kursen är löjligt enkel. Johan gjorde sitt första prov igår och fick 79% rätt efter att pluggat en förmiddag. Jag lämnade precis in min första uppgift och nu ska jag bara öva lite mer inför det muntliga som jag tänkte köra i början av nästa vecka. Hunnit med lite jobb har jag gjort idag med, så nu gör vi väl som helg här efter två dagars "jobb".
 
Igår så fixade jag och Noel ett födelsedagskalas för Johan, inte för att han fyllde år eller så, utan bara för att det är så kul med kalas och för att vi ville gratta han lite efter hans första prov :p Så vi köpte en liten present, Noel skrev inbjudningskort (Han älskar att leka skola och vi övar mycket på att skriva och han har blivit jätte duktig) och sedan ritade vi tårtor och ballonger. Slog ihop en glasstårta gjorde vi också, sedan var kalaset över på ca 2min. Då drog vi iväg och spelade lite minigolf och Noel vann.. enligt han. Annars slog Johan mig med 4poäng, bara för att jag tappade tålamodet på en bana och sköt väl i princip bollen överallt förutom i just hålet.
 
Ikväll ska vi inviga bion ovanför oss och ta med Noel på transformers i 3D. Ska bli skönt att bara få sätta sig ner en stund och faktiskt se en film, vilket vi inte gjort sedan vi kom hit. Förutom hos våran snälla granne, som förövrigt har 3D-tv och hur mycket filmer som helst. Nu kommer snart Amanda förbi och vi ska följa med henne och köpa en fläkt, sedan får vi se vad som händer. 
 
Sköt om er! Mamma vi saknar dig..... räknar ner dagarna!!!!!!!! <3
 
Är sämst på att ta kort som vanligt, så lånar Jessicas fint ihopsatta kollage sedan dom var här! :)

Mamma skriver:

Vad underbart ni har de :) Jag längtar JÄTTEMYCKET att få träffa er, bara jag får semester som jag tänkt.... Kram på dej !


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar