minus celsius

..ja, idag är det ju en massa minus ute, alldeles för många för att jag tänker slänga ut stackarn i vagnen. både min barnmorska och bok säger att barnen kan sova ute om det så vore -25, men jag vet inte jag.. drar nog en gräns vid -15 någonting och då med varm vinteroverall på. och eftersom han inte fått sin overall än så fick det bli till att sova inne, något jag gruvade mig över då han aldrig vill sova och bara sover ca40min åt gången och ute slocknar han direkt och får nästan bli uppväckt efter tre timmar. konstigt det där, måste vara någon schysst kombination av att han blir så "ihoppackad" och frisk luft. så nu packade jag in honom hårt i täcket och det fungerade ju tydligen, slocknade av direkt. aja, nu ska jag dricka kaffe.. lika bra att göra det direkt för rätt var det är så vaknar han upp igen.

..förutom att han inte kan fortsätta att sova ute, så är ju vädret underbart. äntligen lite minusgrader och en massa snö! äääälskar vintern! : D

 


Anna skriver:

Tack för svaret ang mitt bajsinlägg! :) Vet ju sedan sist du skrev att det är normalt att bajsa med måånga dar mellan så det är ingen oro för mig, men det är att han är så ledsen :/ Inge kul för mig att se. Har en kompis vars son bajsar var 14 dag och det är fullt normalt när dom är så pas små som våra är :) Men du! Vi kanske skulle ses något så de små herrarna får heja på varann? :)

Perra skriver:

Kul att se bilder på att ni fått snö. Jag kollar på sidan då och då, det är kul att du uppdaterar så mycket.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar