that was then

Hittade en text jag skrivit i min förra blogg, var iofs över två år sedan, men just då hade jag nog total dömt ut en person som mig själv. Att skaffa barn vid tjugo vore helt stört enligt mig då, men man har hunnit med en hel del på två år och det händer inte mycket mer. Spriten blir inte godare och gräset blev aldrig grönare.


Publicerat onsdag 04 april 2007 14:25
Du har vunnit och du har förlorat..det finns stunder du vill glömma, det finns stunder du alltid vill minnas. du har sårat och du har blivit sårad..Du har vaknat upp i fel säng alldeles för många gånger och det var länge sedan du tappade räkningen på alla de gånger du gråtit dig själv till sömns. Inget verkade vilja gå din väg och framtiden för dig väntade bakom nästa hörn, som en farlig gåta.

..ändå så verkar ni alla vilja rusa igenom eran ungdom, som om det vore något jävla maraton och den som först kom i mål, skulle få någon slags medalj. Men varför all denna brådska, när den tiden snart är här ändå? det skrämmer mig att vi en dag ska bli  "ansvarsfulla" vuxna, jag vill nog hellre vara ung och dum resten av livet, för vem vill egentligen vara smart och förstå allt? "hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen" jag vet inte om jag kan hålla med om det.. jag är nog hellre sådär ung och dum isåfall, så dum att man inte förstår att allt är en lögn, istället för att vara sådär gammal, vis och... sårad? Väljer man att vara sån av ren svag och feghet? för det kanske bara är jag som är rädd för förändringar.. inte konstigt om ens liv är ett jävla rutin-lotto, med samma nummer och vinster varje vecka. Inte konstigt om det aldrig är någonting som blir annorlunda, så länge man är fegheten själv. Jag trodde jag visste vad jag ville, jag uttalar mig inte längre med de orden.

Livet blir vad man gör det till, fånga varje ögonblick.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar