hälsovakten

Har du kilon du vill förlora? då har jag lösningen för dig, eller åtminstonde en bra hjälp på vägen, nämligen hälsovakten.

då du blir medlem svarar du på enkla frågor så som, din vikt, längd, målvikt, motion per dag, inom hur lång tid du vill nå ditt mål osv. då lägger de upp ett program för dig (det tar två sekunder) om hur många kalorier du bör äta per dag för att nå ditt mål.

du fyller sedan i vad du ätit varje dag. skriver du "kycklingsallad" i sökrutan så kommer det upp minst fem alternativ "kycklingsallad med sås", "kycklingsallad med ost" osv.. och sedan väljer du själv antalet gram. du klickar då i det som stämmer bäst överens med det du ätit och fortsätter sedan likadant med allt du ätit under dagen.

Enligt dem bör jag äta 704kalorier per dag för att nå min målvikt till den 16 maj.
Näringsintag för 6 april 2010: 466 kcal

ska bli spännande att se vad det ligger på imorgon då jag ska äta alla mål.
frukost: nutriette
lunch: nutriette
mellis: kesomacka + vatten
middag: mat, nyttigt.
kvällsmål: nutriette

(Det är gratis att testa en vecka, sedan kostar det tyvärr en summa på 400kr per år, men man får ett bra humm om kalorier och värden på endast en vecka skulle jag tro och man kan ju alltid skriva av vad de vanliga måltiderna man äter ligger på för att sedan sköta uträkningen själv)

Kika in redan nu vettja! Hälsovakten var det! : )

pernilla skriver:

Tack så mycket! :)

Emma Viklund skriver:

Jamen sidär, här hitta jag ju ett bra inlägg om just kcal. TACK! :) Låter väldigt intressant... Ska kolla sidan!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar