extra boende

det där lilla projektet jag pratade om? det är iallafall i princip färdigställt. anledningen att jag ville vänta med att berätta var för att jag ville prata med hyresvärden innan, så nu är det gjort och det gick som tänkt bra.

vi har nämligen fått tagit över min brorsas gamla lägenhet på icahuset i liden. redan då han fick den för någon månad sedan och jag var uppe och kikade på den, så kände jag direkt den där "ge-mig" känslan. inte för att den hade någonting speciellt, planlösningen var bra, skicket fint och läget kunde man inte klaga på. så då han ringde och sa att han inte skulle ha kvar den längre, sa jag "vi tar den" lite i bara farten.. och då jag senare pratade med johan om det, så tyckte även han att det var en bra idé.

"vadå, ska ni både bo i hus och ha en lägenhet? vilka onödiga pengar, lägg dom på ett sparkonto istället".. jag ska förklara läget för er så slipper ni fundera över hur våra tankar går, måste vara otroligt påfrestande för er att behöva gå dagarna i ända och inte få något konkret svar, eller?

vi bor ju som sagt 6-7mil från stan (där jag ska plugga) och 2mil från liden (där Noel ska börja dagis). Jag kommer att plugga mycket hemifrån, men då Johan åker redan vid 6 tiden på morgonen och inte kommer hem igen fören kl19 på kvällarna så kan han varken lämna eller hämta Noel på dagis. Så då ska jag ut på vägen varenda morgon, åka mina två mil i en möjligtvis snöstorm och halka, för att lämna Noel åka hem några timmar, för att sedan åka samma väg fram och tillbaka. det blir 8mil per dag, helt i onödan.. har vi lägenheten tar det 2min till dagis om ens det.. och den ligger i liden vilket betyder att summan inte är särkilt farlig för en etta.

vissa dagar kommer jag plugga kurser i stan, om en kurs börjar kl12 måste jag alltså först åka till liden, lämna Noel, hem igen, ner till stan, kanske hem igen för att plugga mer då klockan förmodligen är för lite för att hämta, tillbaka till liden hämta noel och sedan hem igen. bara att kunna avbryta pluggandet för att gå och ta en kopp kaffe med någon i liden, istället för att måsta ta bilen dit bara för att komma ifrån böckerna en stund. ja, ni ser ju själva.

Sedan ska det bli så fruktansvärt skönt att få ha någonting eget ibland. jag och johan kan vara lite mer "barnvakt" åt vårat barn, så den andre kan få vara själv och hitta på saker, i Johans fall möjligtvis någon pokerkväll hemma i huset och vi kommer kanske kunna nyttja pubkvällarna bättre, då vi slipper problemet med att hitta en möjlig chaufför jämt.

Har ni läst ända hit? Haha, ni är rolig ni.. men ja, där har ni mina tankar kring lägenheten iallafall, känns mer som ett slags försvar, ni får ta det som ni vill, så är läget just nu iaf.



måtten stämmer inte alls, vilket ni säkert ser. Noels säng är ju inte större än våran och hallen tar inte upp halva lägenheten. ser ni att det står badkar? how lovlie..


KIKKI skriver:

åh vad kul. det låter som en jättebra idée det där :D

ewa skriver:

Tycker fol ska skita i om ni väljer att ha hus och lägenhet:)Ni väljer väl själva vad ni lägger pengarna på:))

Vi hade 2 grabbar och fick 2 till:)))Chocken var stor först men lyckan är enorm nu.)

KIKKI skriver:

hehe, inte lätt ;) jadu, dom har gjort massa tester, och det har ju varit bra. Syn och hörsel var som det skulle, så det är så svårt när han är så liten att veta. han har ju blivit mkt starkare och stadigare, men det går ju liksom i snigelfart om ens det. Men vi ska till Albins läkare i mitten av september så får vi se vad han säger och tkr vi ska göra. Han växer ju så det knakar, så det börjar bli jäkligt tungt att bära honom vart man än ska..men men, han är så nöjd och glad ändå trots allt, så det är ju huvudsaken iaf! :)

Sofie skriver:

Jag tycker det låter som en toppen ide. Ungefär samma banor som vi var inne på :) Ibland måste man bara prioritera vart pengarna ska läggas på. Och när man bott ihus ett tag tycker iaf jag att det ska bli super skönt med en liten lght ett tag :D kram på er!

Fia skriver:

Jag tkr att det är en bra ide :)Förstår att det måste bli bökigt å jobbigt att bo såå långt ifrån! :P Nu har jag fixat blogg oxå. hoppas det är bra me er! :) kram

jess skriver:

blir jätte bra det där gumman, älskar dig!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar