små fix i hemmet - man tager vad man haver

är helt slut, har inte suttit ner en sekund sedan 7 imorse. städat hela huset, tvättat, möblerat om och tagit hand om en liten pojke och allt det nu innebär. har försökt gjort det bästa av situationen hemma, då det är så mycket jag vill fixa och ändra, men eftersom jag och försäkringskassan inte är kompisar så har jag fortfarande inte börjat få min föräldrapenning, så då får man ta det man har hemma och göra någonting av det och det fungerar ju faktiskt ockå, sålänge åtminstonde. såhär kan det bli iaf!




hittade ett gammalt fint skrivbord att ha i vardagsrummet, blev en mysig datahörna också slipper vi datorn på vardagsrumsbordet. slog ihop lite små plock ur "inrednings skåpet" till en ljusdekoration. bättre än ingenting.


våran hall har det varit halv kaos i, för mycket av mina skor och johans arbetskläder. korgarna passade perfekt som förvaring till Noels små vantar och mössor, även våra fick sig en egen korg.


efter julaftonen har våran servis stått kvar och tagit upp en hel bänk i köket. även extra bordet har stått kvar, då jag väntat på att få beställa nya gardiner och tänkte ta itu med alltihop då, men ja.. kan ju dröja ett tag till, så bara att ta tjuren i hornen.


lyktan passade perfekt i badrumsfönstret tillsammans med en liten blomma.

.. nu blir det kaffe och väntan på johan.


Emma skriver:

Föräldrapenning är ju faktiskt föräldraförsäkring, något som du har betalat skatt för att kunna ta del av nu när du är förälder. Så jag tycker att när fk tjorvar såhär så ska du få ränta på dina pengar, för det är ju just dina.

Men önska går ju alltid..


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar