gammalt blir nytt

eftersom vi bor i johans farmor och farfars gamla hus, så kan man hitta en massa smått och gott i diverse utehus och skrubbar. de här gardinerna, duken och filten (på sidan om soffan) hittade jag idag. jätte fina vita virkade hantverk, passade super bra gjode de också då jag länge velat ha ljusare i köket, men inte haft råd att lägga ut flera tusen på hissgardinerna jag vill ha. så det här får duga tills vidare.




den här gardinen var en hel längd, men jag rullade upp den med hjälp av några snören jag hade hemma. blev ett litet glapp på bägge sidorna. där hängde jag upp lite kort och ett hjärta i några snören. på baksidan av hjärtat skrev jag upp mitt kanelbulls recept, så lite praktiskt blev det också. tänkte kika om man hittar några fina vita tyghjärtan och dylikt att hänga där istället..

jaja, man få ta vad man har och göra det bästa av det! : )


Emma - mamma till Isa skriver:

Åh jag älskar när man kan hitta saker ut av den generationen. Det är exakt det som är modernt nu ju. Blev skitsnyggt!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar