en ledig eftermiddag

Är färdig med veckansarbete nu.. helt otroligt vad snabbt det kan gå då man har roligt. Älskar att läsa om ekonomi, finanspolitik och reporäntor. Faktiskt!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan jag sätter igång med en tillfixning av övervåningen. Båda vårt sovrum, Noels & hallen ska få sig en rejäl omgång. Ska putsa fönsterna i sovrummen, sätta upp en hylla, rensa lite bland Noels saker & dona på.. sånt där jag älskar! Sedan ska det bakas brytbröd med kesella, klista fast de sista på tackkorten och planera påskmaten. Jag har med andra ord en toppen eftermiddag framför mig (kanske inte låter så i andras öron, men bättre än såhär kan det inte bli för mig :b) Bad även grabbarna att ta en middag tillsammans inne i stan eller påvägen hem, mycket för att de skulle få rå om varandra lite extra, men så även för att jag skulle få pyssla på lite ifred! :)

Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe & läsa lite bloggar innan skurhinken åker fram. :b

Upptäckte själv då jag läste igenom detta vilken fruktansvärd nörd jag låter som. "Hmm, mina tre favorit sysselsättningar.. måste nog vara ekonomi, bakning och... jo, juste städning.. även att planera älskar jag att göra, speciellt onödiga högtider som påsken och gärna sådär över en vecka i förväg". Var gick det snett? kan jag möjligen har lärt mig att leva efter situationen? äh, huvesaken man trivs & mår bra! :)

Elin Parment skriver:

Tack så mycket roligt att du diggar brillorna! :)



Får jag tipsa om detta?

http://galleri.blogg.se/doyathang/2011/april/sundsvallare-titta-hit.html


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar