små små ord

Min älskade & underbara lilla prins har börjat prata så mycket.
Helt sjukt! "Pippi" har han sagt hela dagen & pekat på kycklingarna, var han har fått det ifrån har jag ingenaning.. förvånad om inte annat blev jag då han påpekade det gång med gång med sin uber söta röst. "MIN" och "MEEJ" (=mer) är två andra nya ord som konstant ploppar ur hans lilla mun. "Min" säger han och rycker hårt tillbaka alla saker jag vill ha från honom. Försökte norpa åt mig några klunkar (sug) vatten från hans pipmugg då vi åkte bil, men det kunde jag glömma. "MIIIN" skrek han och röck hårt tillbaka muggen igen. Vi har en väldigt bestämd liten man som vet vad han vill.

"Tappa/Tjappa" (minns ej uttalet, men = trappa) säger han innan han ska sova & ställer sig framför grinden vid trappen. "Djicka" då han är törstig & "Jummy" då han pekar på någonting gott han vill äta. Annars upprepar han det mesta vi säger & det är helt otroligt vad stor de blir bara de kan börja uttrycka sig. Det händer verkligen mycket efter 1½år, utvecklingen går framåt för var dag & hade jag inte haft så stora framtidsplaner gällande plugg & arbete så hade jag skaffat tio ungar till rakt av. (så kändes det inte tidigare idag, då jag tydligt påminde mig själv om att ett barn var mer än nog)

Nej, nu ska jag plugga en timme innan jag ska lägga mig. På återseende kära ni! :)

Emma s skriver:

Härligt. Storkillen :) Anton säger mest "Nääjj"...haha


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar