dagarna som kom & gick

Helgen var härlig, även om den inte riktigt gick enligt planerna.. blev väldigt lugn, men det kan vara skönt även det ibland. Glömde min plånbok på jacks i lördags, sedan kunde jag varken komma in där eller på något annat ställe då jag saknade leg. Kom då inte heller in på självaste jacks tio minuter efter jag glömt den, men vad gör det? då man får tillbaka plånboken dagen efter, med alla pengar i. Hade även snålat ner på middag både fredag & lördag för att jag skulle kunna lyxa till det lite på lördagkväll/natt, men då jag inte kunde använda pengarna, så blev de genast en mycket billig helg, kanon! (känner ni min optimistiska inställning till att ALLT sket sig?!)

Nu har en ny pluggvecka startat & jag kommer mest troligt bli färdig med den här veckan vid lunchtid. Skulle verkligen vilja ha ett extra jobb, men hur enkelt är det då man bor sju mil ifrån alla jobb & att pendla 14 mil per dag för några små strötimmar skulle varken ge mig extra energi eller några vidare besparingar.

Har sökt lite jobb jag tycker verkar intressanta & gärna skulle se mig själv att arbeta med. Söker bara sånt jag verkligen skulle bli glad av om jag fick & förväntningarna att jag i huvudtaget ska få dem är rätt låga. Det är alltså inga jobb som jag bara söker, då jag helst av allt hade sett mig själv att plugga färdigt. Men hör de av sig så vore det jätte kul & gör de inte det så fortsätter jag bara att plugga, som planerat.. win-win situation.

Har precis städat nedervåningen, gjort iordning lite kaffe & Noel har åkt på dagis.. nu ska jag nog lägga mig i soffan en 30 minuter innan jag kör igång med pluggningen igen.

Hoppas ni alla som gått på arbetet igen efter ledigheten, haft en kanon semester! :)



Ville & Noel åt glass i torsdags. Ville som även fick en lillasyster i Söndags. Mys! :)

Jessica & jag på kräftskivan i Korsta.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar