en befrielse

Man finner sig likt förbannat varje morgon inloggad för att läsa alla dessa uppdateringar. Vad du åt till middag, vad du inte åt, varför du inte åt det. Grannen spelar hög musik, barnen vaknar, du har inte sovit på en vecka. Någon djup text, några varför och inget svar. En låt text, fem gilla och ständigt någon som hatar den. En gullig karta som visar exakt var du befinner dig just nu, var du var för en timme sedan och en uppdatering om var ditt steg går här näst. Bästa vänner utan nummer och chatten som en enda utväg till kontakt. Ett ytligt och underhållande yttre, men en osäker och tråkig människa i grunden. Ett jävla spel där alla ska veta allt om alla, fast rutan i självaverket reflekterar en kontrast av vår verklighet. Nu ska jag lägga min tid på sånt av värde istället & jag tror detta kommer ge mig den extra tid jag behöver och inte trodde existerade. Jag klarar mig utan denna bekräftelseonani & de människor jag bryr mig om kommer jag ha kontakt med ändå.

Jag tog bort min facebook igår! (och kan härmed lyssna på roxette.. i mitt eget hem..utan din vetskap)


Annie skriver:

Lustigt, satt och skulle ta mig till din ansiktsbok igår, utan resultat.

Jag ville ha ditt nummer. Tänkte vi skulle hänga lite. Här är iallafall mitt nummer, släng iväg ett sms vetja. 0704 - 255 955

Theres skriver:

Mycket bra skrivet! Själv har jag inget facebook-konto alls, jag är helt ensam om det i min vänskapskrets. Jag har stått på mig trots kommentarer som "..nä just det, det kanske inte du vet om eftersom du inte har fejjan". Orka svara på sånna kommentarer ;)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar