nio erkännanden (repris i brist på fantasi)

1. Jag måste raka benen en gång per dag och jag skulle aldrig gå och lägga mig för kvällen utan att gjort det innan. Det har hänt att jag lagt mig i sängen, men det har bara resulterat i att jag fått klivit upp lika fort igen då stubben skurit sönder mina ben som vässat sandpapper.

2. Jag är insmörjnings beroende och det går åt en hel flaska body lotion i veckan. Om jag duschar borta och av någon anledning inte fått med mig flaskan i väskan (vilket inte händer) så får jag panik och det känns som hela min kropp är en enda stor öken av torka.

3. Jag är väldigt påverkad av vädret. En regning dag kan jag känna att mitt liv inte ens är värt att leva. Jag blir grinig och tappar ofta orken till att ens le. Mitt grininga humör i sig resulterar i en massa onödigt tjaffs, vilket i sin tur leder till att dagen (och livet) blir ännu sämre.. som om det inte var jobbigt nog?!)

4. Jag har duschen som min frizon. Dit går jag ofta då jag måste fundera, gråta, le..  eller i huvudtaget behöver få vara för mig själv en stund. Det rinnande vattnet rensar mina tankar och ingen eller inget kan störa mig.

5. Mitt temperament når punkter jag själv inte kan kontrollera. Älskar jag, så gör jag det med hela mitt hjärta och hatar jag så gör jag det med hela min kropp. Du vill inte göra mig förbannad och tro mig, jag vill inte att du gör mig förbannad heller då jag helt kan tappa fattningen och bara se svart.

6. Jag kan vara väldigt djup och funderar alltid ett steg extra över saker och ting. Jag nöjer mig inte med ett "därför" utan letar alltid vidare efter meningen och djupet med allt.

7. Jag har svårt för att öppna mig riktigt för människor och har väldigt svårt att prata om känslor. Orden finns där men de kommer inte ut och jag hade gärna skrivit ett brev till personen i fråga istället.

8. Jag litar inte på människor. Framförallt inte tjejer och självklart inte på killar. Folk är falska och giriga och det gäller att vara på sin vakt, när det gäller allt.. jobb, förhållanden.. u name it!

9. Jag kan vara överpedantisk. Kan bli tvungen att mitt under en film, gå fram till tvbänken för att "rätta till" en ljuslykta eller dvdfilm. Jag har vissa linjer i huset & de måste följas. Jag vet i princip på millimetern var mina saker ska stå & skulle inte uppskatta att någon städade åt mig. Kul människa tänker ni.. ja ganska! ;) Däremot kan jag låta vissa saker andra möjligen skulle ta tag i direkt, vara helt orörda.. for exempel. Kastade en dippskål åt helvete & dippen satt kvar i taket & på öppna spisen i veckor. Satt helt störd är jag ju inte...

..får väll lägga till som nr 10
att jag annars är en väldigt glad och positiv människa så inte ni får helt fel uppfattning om mig. det är inte så att jag en regning dag slänger en sten i huvud på någon jag inte litar på för att sedan skriva förlåt i ett brev och därefter gå in i duschen för att gråta.

Emma s skriver:

Haha, knäppgök. Numer 1 har jag lösningen på. Raka inte benen, det må vara stickigt första tiden med sedan blir det mjukt och fint ;) lite värmande också kan jag tycka. //hälsningar varulven från Liden

Jess skriver:

... och endå bäst i världen <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar