17 månader

Det var längesedan jag skrev någonting om Noels utveckling nu, så jag tänkte vara snäll och uppdatera er lite.

Sömnen/Rutiner
Han sover sedan länge hela nätterna, men de sista två månaderna har han inte vaknat en enda gång, peppar peppar. Vi badar, dricker välling, myser, borstar tänderna och lägger honom sedan i säng vid halv sju-sju, då somnar han oftast inom fem-tio minuter. Han vaknar sedan vid sju tiden och får borsta tänderna på pottan (forfarande har han inte gjort någonting där, men det lär väl komma med tiden), sedan blir det välling och senare en fika vid 8 tiden innan vi åker ner på dagis till kl 9.

Maten
Han har alltid varit duktig på att äta och äter allt. På dagiset äter han ofta två portioner och desamma gäller hemma. Favoritmaträtt vet jag inte om han har någon, men korv äts det gärna mycket av, både som mat och pålägg.

Språket
Han har börjat prata mycket och säger mamma och pappa klart och tydligt. Dutte (tutte) och nänne (välling), och titta är väl använda ord och utöver det härmar han oss när det gäller det mesta, allt från ord som traktor till drakborgen. Han vet hur djuren ser ut och låter. Vet skillnaden mellan traktorn, skotaren, bilen, lastbilen Osv. Sedan har han börjat härma oss då vi räknar och säger Tje och Tiiio (tre och tio).

Han har fortfarande samma överenergi som tidigare och sitter inte still många sekunder. Går från en sak till en annan och det är alltid full fart på honom, även fast han blivit lite bättre på att ta det lugnt hemma, sedan han började på dagis. Han är en bestämd liten grabb som vet vad han vill och slag och pussar utdelas här hemma omvartannat. 

Han älskar att dansa och gör det till det mesta, då jag nynnar, radion, tvn, ringsignaler.. allt! Bäst på tvn är Rorri, Bilar och allt på playhouse disney (tex; händige manny, musses klubbhus osv) som går här hemma dygnet runt.

Han väger i nuläget 13kg. Längden har jag ingen koll på, men det lär väl vara någon 1½års kontroll snart?

Mamma skriver:

Så söt man kan vara....;)

evelina skriver:

Tack vad snällt sagt men jag trivs inte med att vara så här jävla spinkig men det finns inget att göra åt saken så jag kan bara gilla läget ;) Kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar