också var det alla hjärtans dag.

Igår kväll vaknade Noel av att han hostade tills han spydde. Vi tog ner honom och upptäckte då även att han kändes varm och det visade sig att han hade 39 graders feber. Blev mys nere i soffan tillsammans några timmar, sedan la vi oss alla tre i våran säng och fick sovmorgon till halv nio imorse, lyx! Johan blev hemma på vab och jag intog plugg position, sjukt otaggad och med ett konstant illamående.

Insåg sedan att det var alla hjärtans dag, vilket jag inte hade haft en sekund i åtanke, för mig är och har det väl adrig varit något speciellt.. men blev lite besviken då jag insåg att alla andra förmodligen ska käka oxfilé och dricka vin ikväll, medans jag får käka surkål och dricka vatten, typ. Smal lär man bli om man fortsätter glömma högtider såhär om inte annat. Fast det kan nog mycket möjligt drilla(?) in ½-1kg godis ikväll (eftersom maxi hade erbjudande igår), men hur var det? "All mat man äter framför tv:n är kalorifri. Det kan ha att göra med strålningen från apparaten, som inte bara gör kaloriintaget negativt, utan också raderar alla minnen av att någonsin ha ätit dem". klart det är så!

Har iallafall fått mycket gjort idag, även fast det tio dubbla återstår.. har även hunnit med lite bloggläsning något som visserligen fått mig på bättre humör, men absolut inte ingått i planerna. Nu sätter jag stopp för ikväll och funderar på att ta mig en dusch. Spritlukten sedan helgen har liksom bitit sig fast i min hud. Borde jag ta mig orken till en dusch eller skjuta upp det ännu en dag? // bara undrar.



Nolle käkar en digestive chocolate bars.. gött sa han!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar