ensam var aldrig stark

Att vara stark är inte att aldrig falla, utan att ständigt resa sig upp. Att vara stark är inte heller att aldrig visa sig svag, utan att alltid visa vem man är. Jag är varken stark eller svag, jag är sådär lätt mitt emellan. Jag gråter då jag slår tårna i tröskeln, men ej på begravningar. Jag gråter då du inte ser, men ler då du är nära. Säger att det är skönt att vara själv, att jag inte behöver dig, men fäller tårar i panik då du går. Önskar egentligen att jag kunde krypa in under din hud och skrika ut att du inte får lämna mig, att jag inte överlever då. Men istället ler jag lite oskyldigt och slänger ur mig ord som att människan är ett fritt folk, som inte bör leva i par. Jag är rädd för mörkret, rädd för att du ska gå och rädd för att visa mig svag. Innerst inne står jag för att vi alla ska våga vara oss själva, att klara av att tala öppet om vad som känns svårt och hur viktigt det är att ha någon att ty sig till. Jag lär gärna ut till andra, men tar inte gärna åt mig själv, det är jag också för svag för. Någon dag kommer allt förmodligen komma ikapp och någon dag lär jag vara den okända människan på tunnelbanan, som gråter flera års tårar på samma gång... för jag var varken stark eller svag, bara sådär mitt emellan. Är du stark nog för att visa dig svag?

(Ett litet urklipp från en Etik uppgift jag skrivit)

Jessica for MMH - Mat,Motion,Hälsa skriver:

du är så jävla bra carro, helt sick!!!!<3

Mamma skriver:

Djupa tankar:)

Elin skriver:

Bra skrivet Carro!!:) Tror jag ska skicka mina inlämningsuppgifter till dig;) haha.

Diana skriver:

Wow, verkligen bra skrivet!!

Håller med o känner igen mej själv i stor del av det du skrivit!



Jag är oxå den som säger "allt är bra" fast det känns som hela världen faller ihop runt mej..

Känns som jag är för svag för att erkänna att jag oxå är svag o behöver hjälp!!



KRAAAM

Emma S skriver:

Du är din egen terapeut Carro. Djupa och väldigt intressanta uppgifter du får och det är av dem som vi växer lite mer. Man läser ju inte bara för att få ett betyg på papperet, man lär sig saker om sig själv,om andra...men kanske kommer fram till olika saker som man annars kanske inte skulle komma i kontakt med. Ja du föstår ju vad jag menar. Men visst är det roligt att läsa någonting som verkligen är intressant? Å Du är så duktig som kämpar på. Heja heja :) kram på dig


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar