Etiska dilemman och en sjuk värld

“Det har ju hänt att ibland också, när det har varit över 21 veckor, att det visat livstecken; rörelser, gett ifrån sig ljud, gnytt, skrikit lite och sådär. Och det väcker ju väldigt starka känslor hos dem som jobbar och som inte riktigt vet vad man ska göra: Ska man bara låta det ligga där, men det är ju det som är meningen; det ska ju inte få leva.!"


Och genast ångrade jag mig för att ha valt detta som Etiskt dilemma.. kan varken dricka upp kaffet eller sitta rakt, mår så psyiksikt dåligt efter att ha läst dessa utdrag. Vem har rätten att bestämma om ett barn ska lämnas för att dö eller få chansen till överlevnad? Jag kan inte andas, det gör för ont, vi lever i en sjuktvärld. 

Sänk abortgränsen och skydda dig människa om du inte vill ha barn..

säg ja till livet..


Emma s skriver:

Men fy fan! Byt uppgift....

therese skriver:

jag tror tyvärr att detta kommer att kvarstå så länge du får göra en abort för att ett barn har kromosobfel eller fysiska handikapp och man inte gör ultra ljud ett förän i vecka 17-18 sen inna dessa provsvar harkommit är du i v 20 jag tycker och har tyck länge att ultraljudet ska göras mycket tidigar för man ser väldigt mycket fysiska handikap och kromosån fel tidigt om man nu ska göra en abort på grund av de men så länge de är lagligt kommer folk att göra de, ja jag höl på att dö när jag försod att en abort för tex ryggmergsbråk kan ske i vexkA 20-21 JAG TRODE JU ATT FOSTRET VAR DÖT men nej då de var inge måste dom kunnde vara så snälla och lämna en själv med bäbisen eller fostret om man ville dom kunde även tända litte ljus medans du sitter där och ser DITT barn i ögonen och ser hur den tynar bort rent jävla förjävligt för mej är det ett barn den har ju allt utvändigt förutom att den är väldigt liten, är inte de djurplågeri om de vore ett djur men vad är de på en bäbbis då?????

de skulle kunna slippa så många gånger bara med ett tidingt ultrajud!

detta är en svår och stor fråga så du har litte att bitta i här:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar