för varenda unge

Såg ni humorgalan igår "för varenda unge"? vi gjorde det & det gör ont i mig än idag hur somliga barn har det. Man skulle vilja krama om varenda en av dem, säga att allt kommer bli bra & ta med sig dem hem. Då man ser småbarn i Noels ålder vars ögon som egentligen borde fyllas av lek istället ger ifrån sig plågande & sorgsna blickar, så kan man inte göra annat än att gråta. Man relaterar så lätt till sitt eget barn "En liten Noel satt ju där helt undernärd & övergiven". Helt sjukt, stackars, stackars små hjälplösa barn!

Nu kommer säkert flera reagera starkt på vad jag kommer säga, men gör inte det, ta åt er istället.. Men de Sverigedemokraterna vill komma fram till med deras hårdnad av invandringspolitiken är just detta. Istället för att ta hand om folk som bara kostar oss en massa pengar i form av upprepad brottslighet & att ej uppskatta det nya livet de får i vårt land, så vill de istället lägga dessa miljontals kronor på dessa människor, genom att fokusera & göra en storsatsning på de som verkligen behöver vår hjälp. "En utökad flyktinghjälp i krisområdenas närhet" - SD.

  • En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom.

Jag tycker verkligen att man ska ha läst igenom SD:s partiprogram nogrannt innan man yttrar sig vidare om deras politik. De är mer demokratiska än många andra partier, sedan förstår jag att allas åsikter inte går ihop med deras. Men man ska ej kunna ge dem nedlåtanden om man inte har en aning om vad de egentligen står för. Hatet bygger på okunskap! Massmedia smutskastar SD med upprepande, nedsättande och ogrundade anklagelser, vilket är ett grovt odemokratiskt agerande. De anklagas för att ha gamla lik i garderoberna, vilket finns i en ännu större utsträckning i de flesta andra partierna. Vänsterpartiets historia är fylld av tortyr och mördande, men det är det sällan någon som talar om. Sverigedemokraterna får sällan vara med i debatter och då väl tillfället ges är det orättvis behandling och en missvisande bild som ges. Alla partier bör få ta lika stor plats och framföra sina åsikter, sedan är det upp till oss medborgare att bilda oss en egen uppfattning. Ja, se där.. fick jag in lite politiska åsikter mitt i allt elände, men det går väl lite hand i hand.. politik & elände menar jag.


KIKKI skriver:

håller helt med dig jag!!! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar