att tyda drömmar

Jag tycker det är lite intressant att tyda drömmar. En återkommande dröm som jag har minst några gånger i månaden, sedan flera år tillbaka är att jag tappar tänderna eller att de går sönder. Drömmer även ofta om att jag försover mig, kommer försent eller stressar för att hinna ikapp, det händer i regel flera gånger i veckan. De vanligaste drömmarna & de jag drömmer flera gånger i veckan, är en dröm i en dröm. Jag vet alltid vid en jobbig situation att jag faktiskt drömmer, men det är inte alltid jag vet hur jag ska ta mig ur den & det händer ofta att jag vaknar ur drömmen för att åter vara i en annan. Eller att man drömmer att man kliver upp, gör sig färdig för att sätta sig i bilen... då man helt plötsligt vaknar & måste göra om allt igen. Härlig start på dagen.. händer ett flertal gånger per år, lika kul varje gång.

Tappa tänder
"Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft."

Komma försent/inte hinna med
"Stressdröm: jäkt, känsla av att livet går ifrån dig medan du förbereder, sköter plikter, hjälper andra, krav – ska bara först …."

Dröm i dröm/falskt uppvaknade
"Falskt uppvaknande visar ofta på gömda men viktiga undermedvetna saker som behöver ses och bearbetas, men man undviker att vakna för att slippa konfrontera. Man försöker vakna för att fly från drömhändelsen. Det falska uppvaknandet säger: Du kan inte fly från detta som ditt undermedvetande vill meddela! Samma gäller när du vill vakna för att ”detta måste jag berätta för xxx eller detta måste jag skriva ned”. När du väljer att stanna kvar i drömmen och uppleva dess händelser, i stället för att försöka vakna, då kommer ditt falska uppvaknande att försvinna"

Vad drömmer ni om? tyd era drömmar här!


Update;
"
En särskild typ av drömmar är lucida drömmar (även känt som klardrömmar). När man drömmer en lucid dröm är man medveten om att man drömmer. Man kan också påverka händelseförloppet i större eller mindre grad. Lucida drömmar är mycket ovanligare än den vanliga typen av drömmar som alla människor drömmer varje natt. Man kan träna upp sin förmåga att få lucida drömmar, så att man kan få ett par tre lucida drömmar i veckan, men man kommer fortfarande drömma vanliga drömmar som vanligt (även om man oftare minns dem än vad "vanliga" människor gör). Det talas om att folk som får klardrömmar har stor hjärnkapacitet"

Blev bara tvungen att tillägga så ni vet! Är även helt övertygad om att det stämmer!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar