ett gott skratt förlänger livet

En plastslev hade hamnat på en värmeslinga i diskmaskinen & smält. Exakt hur många sekunder efter den första inandningen jag befann mig på google vet jag inte.. men vi kan säga två. Efter tre minuter (fortfarande sittandes i det plaströkta rummet.. såklart!) så var jag helt säker på att min sista tid var kommen. De hade hänvisat till både akuten & eventuell död. Jag stakade ur mig ett sista farväl samtidigt som jag energilöst scrollade vidare ner på sidan.

"Jag har jobbat på en plastindustri där folk på vissa avdelningar hade andats in pvc-ångor under flera decennier. De led av hjärtproblem, fetma och alkoholism... Fast det gjorde arbetarna på de andra avdelningarna också, så något samband fanns nog inte."

HAHAHAHAHAHA..!!

..och plötsligt var jag inte alls lika döende längre & både huvudvärken & andnöden var oförklarligt borta. Undrans om de på flashback har folk anställda för att endast liva upp stämningen på deras forum?

Mamma skriver:

Farligt att andas in plaströk, vädra korsdrag!! Man kan bli rökförgiftad, illamående och huvudvärk:( Hoppas de gick bra:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar