Att leda en nation är lättare, än att uppfostra tre barn.

Puuuuh.. äntligen sover liten. Gud vad vi kämpat de senaste veckorna med hans sömn, sedan har det ju inte blivit bättre utav att han av olika anledningar varit hemma från dagis, föräldraledighet, sjuk osv. Även om vi väckt honom tidigt så har han ändå hållit igång till elva, tolv. Ja, klockan blev till och med så mycket som halv ett en kväll, natt(?), då hade han varit vaken sedan klockan åtta och full gång hela dagen. Han ligger helt still i sängen i en 30-40 minuter och blundar, men somnar inte. Jag fattar inte, måste vara minst lika jobbigt för honom som för oss.
 
Igårkväll fick jag nog och bestämde mig för att han ska somna i sin egen säng, utan gnäll. Klockan elva somnade han, med lite radio på och en tomte att sova med. Ikväll hade jag som mål att han skulle somna innan nio, så jag började att förbereda honom för kvällen redan vid fem och halv sex var pyjamasen på. En hundra spring in till hans sovrum senare så sover han. Halv åtta. Lyckan är total. Nu ska vi mysa ner oss i soffan ikväll!!!
 
Imorgon kör vi samma rutiner igen och INGET ska få dessa att rubbas under julen. Tomten får komma vid tre, så har han tid på sig att leka iallafall.. så får det bli!
 
 
Lillen hjälpte mig att rulla julköttbullar (med kryddpeppar) förut. Hans ligger i botten och har en massa olika spännande former! Nu är det infrysta, så sen är det bara att steka på dem på julafton! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar