Ingen natt är så lång att den inte följs av en gryning

Liten har fått en massa små prickar lite varstans på kroppen, som enligt sjuksköterskan är höstblåsor. Så nu blir han (och tydligen de flesta andra barn) hemma från dagis i veckan. Så typiskt då tomten skulle komma på dagis idag, men det var en snäll tomte som tog omvägar förbi indal för att lämna ett paket på våran balkong till honom. Också blir johan tvungen att vabba hela veckan, då jag har en massa plugg, speciellt då jag inte har något uppehåll i studierna under jul/nyår, så hade varit skönt att få plugga in några dagar där också.
 
Har fått till världens bästa plugghörna iallafall, anslagstavla, veckoplanerare, allt i pärmar och ordning i lådorna. Även en dörr att stänga till så man kan plugga i lugn och ro. Känns som pluggningen går tusen ggr bättre och igår pluggade jag in en fyra dagar! :)
 
Har även lagt upp ett schema för hur mina nästkommande år kommer att se ut och det känns skönt att veta sysselsättning så pass länge. Jag hade ett glapp på fyra månader och det har gnagt sönder mig, men nu är det löst iallafall. Nu ska jag koka nå vatten och undersöka någonting med tillförd energi, sedan ska det skrivas en labbrapport på det. Älskar fysik!
 
 
"Om du hastar genom livet, ser du kanske målet i fjärran, men inte blommorna längs vägen.."


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar