Räds inte förändring, omfamna den

Jag trodde jag aldrig skulle säga det här.. men jag ska bli indalsbo. Kontraktet är skrivet och inflytt sker nästa helg. Lite bittersweet. Tanken var att jag och Noel skulle ta en tvåa där, så johan kunde vara borta längre och jobba utan att vi skulle bli helt insnöade. Sedan kände jag att ett särbo förhållande lockade och jag såg framemot att få bjuda hem johan på en ostbricka till mig. Men nu flyttar vi hela lasset till en 3a istället, även om johan kommer bo på annan ort under den mesta delen utav tiden.
 
Noel pratar inte om annat "måste köpa en mjölk mamma hem till.. vart var det vi skulle bo någonstans nu igen?", sedan är han helt överväldigad av att kunna cykla till ica och att han har en liten lekpark utanför sitt fönster. Lägenheten är jätte fin och har en stor balkong. Nära till extra jobb för mig också. Vi kommer väl sakna pappan en aning, men jag tror vi kommer reda oss bra själva. Jag tror det här kan bli bra och hur dumt ni än tycker att det låter så är det här mitt, där johan får vara hur mycket han vill. Satt så är det, lite alternativt sådär. Sånt gillar vi.
 
Lär väl hamna i någon form utav depressionen då sommaren kommer och jag lär drömma om boda varje natt. Men en dag kanske man återvänder dit. Det är iallafall en dröm.. man får helt enkelt vänta och se vart vindarna blåser.

Emma skriver:

Det bli säkert bra det. Du lär tycka det är skönt att bo lite närmare allt om inte annat. Just nu ser jag framför mig då du försökte skotta lös bilen med Noels spade..haha.

Ida skriver:

Blir ju strålande det där ska du se :)

Mamma skriver:

Det blir kanonbra, och närmare mej:)) Kan åka och ta en kaffe en kväll....

KIKKI skriver:

Men vad roligt! :) Kan nog vara bra med lite förändring också..Hoppas ni ska trivas i nya lägenheten :D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar