älskade lilla du



Efter maten så fick det bli en liten snabb fredagsmysning eftersom klockan var nästan sju då middagen var klar. Noel fick välja tre godisar till sin lördagsgodisskål & då han var på slutet på godisen (som är kletig, hal & inte går att bita av) så lägger han ifrån sig den & säger "inte äta, farligt, sätta halsen. Noel ledsen då". Han har blivit så medveten om allt, pratar konstant & är så förstående. Känns som jag funnit en ny vän. Han är så intelligent, typ. Haha. Känns lite som i solsidan då Alex & Anna är på ultraljudet. Ni vet då han får för sig att sköterskorna säger "Perfekt skallform, otroligt intelligent och vacker, troligtvis det smartaste barn sköterskan någonsin sett. Ja, troligtvis det smartaste barnet någon på hela avdelningen sett". (Jag saknar solsidan. Skulle det komma en säsong tre?)

Efter tandborstning så sjöng jag "sånt är livet" för honom i sängen & sedan somnade han direkt. Då man sjunger biten "så mycket falskhet bor det här" & han ligger där så liten & oskyldig & tittar än djupt in i ögonen, så blir man sådär lätt tårögd. Lilla vännen, så mycket du har framför dig. Jag önskar han alltid vore liten & att livet aldrig skulle behöva bli mer komplicerat än vad det är just nu. Hur ska man i huvudtaget kunna bli någonting annat än en hönsmamma?



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar