Musikens betydelse

De flesta av oss förknippar troligen speciella stunder, minnen och känslor med en viss typ av musik. Det finns låtar som gör att jag automatiskt förflyttas mellan tid & rum, tillbaka till en viss period i mitt liv. En viss typ av musik jag lyssnar på då jag är glad, tom, nere och förbannad! Och de alldeles speciella låtarna som fått en stor betydelse för mig & så även ska spelas vid slutet.

Då jag är glad!
Ramones - Blitzkreig bop
Ramones - let's dance
Mötley crue - down at the whisky
Backyard babies - brand new hate
Misfits - where eagles dare
The darkness - friday night
Quiet riot - cum on feel the noize
Warrant - cherry pie
Volbeat - still counting
Guns n roses - paradise city
89ers - its okey and alright

Då jag känner mig tom!
Bayside - dont call me peanut
Tiger lou - the war between us
Eldkvarn - fulla för kärlekens skull
The used - with me tonight
Wilmer x - en tusende gång
Lars winnerbäck - stackars
Box car racer - there is
Five fingers death punch - far from home
Rise against - roadside

Då jag är nere!
Robbie williams - come undone
Slipknot - snuff
The matches - papercut skin
Coldplay - fix you
James blunt - carry you home
Lars winnerbäck - tidvis
Taking back sunday - makedamnsure
Guns n roses - dont cry
Bonnie tyler - total eclipse of the heart

Då jag är förbannad!
Ayreyu- blow
Sick puppies - youre going down
Silverstein - bleeds no more
Raised fist - perfectly broken
Pantera - broken
Dope - die mf die
Five fingers death punch - the bleeding

På min begravning
Pink floyd - wish you were here
The verve - the drugs dont work
Flogging molly - if I ever leave this world alive


to be continued..


Mamma skriver:

Så är de, man förknippar låtar med vissa händelser i livet:) På min begravning......usch, inte skriva så:(


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar