Struktur, prioritering och planering

Jag är beroende av min almanacka. Den är min trygghet och så fort jag slängt in någonting där, så försvinner det automatiskt ur min hjärna och kan ge plats till annat istället. Trots att jag ligger så pass många veckor före, så har jag ändå varit sönderstressad hela förra veckan. Andra kanske hade känt "Åh, fan fem veckor före = fem veckors semester" medan jag stressar ihjäl mig för att det inte är sex veckor enligt planen. Följ eller dö. Lite så.

Blev precis färdig med Personaladministationskursen & är i princip färdig med företagsekonomi B och småföretagandet också, som jag har kursslut på i början av mars, så nu kan jag istället söka in lite extra kurser. Vill verkligen bara få det här överstökat nu.

Nu vill jag bara tjäna pengar, känna känslan av att ha ett sparkonto, dra iväg på en resa och renovera övervåningen. Har iallafall sökt sex jobb (sex som i siffran 6) som jag sitter & hoppas att någon ska höra av sig om. Drömmen vore att få arbeta med något av det jag nu studerat till eller jobba dygnspass som personligassistent. Haha, ja.. mina drömmar just nu alltså, inte drömmarna för framtiden. De har jag ingenaning om.

Klockan är snart sju och det blev varma mackor till middag. En sån här dag man egentligen bara vill ska ta slut, så man kan vakna upp & ge nästa dag en chans istället. Hatar att vakna & komma igång med allt sent, hela hjärnan blir kaos. Nu ska jag dricka kaffe & skriva vidare. Ikväll blire bakning och film.

Ida skriver:

Men fyfan jag dör, va snygg den där overzise koftan va!! haha skulle lätt betala flera hundra för den.. vart fanns den? eller fanns det bara en på tradera? :P


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar