små, små prövningar mot en inre frid



Annie har inspirerat mig av karma & det fungerar fint. Biter ihop & stirrar tomt, istället för att kasta sönder något. Tänker goda tankar om alla, deras liv & deras misär, inte min. Skrattar åt misslyckanden & glädjs åt allt som går vägen. MEN.. något som ständigt håller på att riva denna inre frid är min ständiga otur. Inte dålig karma, utan ren jävla otur.

Har verkligen försökt komma iväg på banken i två veckor nu, men det kommer i regel alltid någonting emellan. Igår skulle jag dit, men då var helt plötsligt min plånbok spårlöst försvunnen, där både mitt bankkort & körkort ligger. Tänkte att jag kunde ta med mig passet istället som alltid legat på bänken i hallen, men det var också helt borta. Idag skulle vi göra ett nytt försök & Johan skulle med för att kunna legitimera mig, men då blev han utringd på mer jobb, vilket var bra. Men då hade jag ingen som kunde legitimera mig.

Alla mina goda gärningar ger resultat, då Johan ringer upp & har hittat min plånbok på flaket i sin bil. Kanon, men löser fortfarande inte mitt bankproblem, då den är i stan. Känner mig halvt less & dö stressad då jag hatar att avvika från mina planer & känner att dessa bankärenden är så pass viktiga för mig & ligger som en konstant gnagade känsla i kroppen. Känner mig låst då bilen är sönderfrysen för tillfället & inga pengar på mobilen. Johan löser problemet med att köpa ett kontantkort till mig & ringer för att ge mig koden.

"För många ogiltliga försök. Du kan inte göra fler försök inom 2 timmar". Men vad bra, tack gud osv.

Inte mycket för världen kanske, men då du ständigt planerar allt så noggrant det bara går, för att du går med vetskapen om att det aldrig blir som det var tänkt.. och ändå misslyckas är fan påfrestande. Ni skulle skratta om ni såg min almanacka & alla överstrykningar. Behöver jag ens säga att det kom något emellan min frukostbuffé på ikea alla de gånger jag skrivit att jag ska dit? Har försökt i flera år & har fortfarande inte lyckats.

Men. Jag fortsätter kämpa för min inre frid & andades mig snabbt igenom detta. Håller tummarna för morgondagen istället, eller dagen efter det.. eller dagen efter det. No rush... just inner peace!


annie skriver:

Du är på rätt väg, du kommer snart se ljuset jag ser :) ler mer! nu ska jag leka pist vakt på vettaberget! see you later aligator!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar