med kylan vägg i vägg

Idag är det fanimig kallt ute.
Har fått upp eld i vedspisen & gjort iordning en kaffekopp. Blir några effektiva timmar plugg nu medan Johan jobbar, sedan ska vi på banken & fixa lite ärenden & handla lite nödvändiga ting. Har pluggat in nästan sex veckor men inte fått tag på min syo på 1½ vecka, så lär inte kunna börja en ny kurs på måndag. Kommer få panik om jag står utan någonting alls att göra. Då måste jag nästan lura med mig familjen till någon stuga, här hemma lär jag inte sitta en dag till göralös iallafall. Och birsta eller stan är inget som lockar direkt heller, inte ens för att fördriva tid. Skulle helst velat åka till fjällen, men det är inte värt pengarna då skogen här uppe är gratis! Får helt enkelt se vad som händer! :)

Satt även på spikar under hela gårdagen, (säger man så?) eftersom jobbet skulle höra av sig. Halv fem hade jag fortfarande inte hört någonting, så då ringde jag upp dem själv istället. De ställde lite frågor & det kändes faktiskt riktigt bra. De skulle iallafall återkomma igen & jag fortsätter att hålla tummarna! Var även två tjänster så då ökade ju genast mina chanser att få någon av dem! :)

Liten är på dagis iallafall & snart är det helg igen med en massa trevligheter! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar