Do the hard jobs first, and the easy jobs will take care of themselves

Så var ännu en arbetsdag över och jag känner mig helt slut. Allt går i ett och det gör inte saken bättre att lillen är inne i en liten period (igen!). Han har sömnsvårigheter, drömmer om monster, slåss, tjurar och har världens överenergi så en femtedel vore nog. Däremellan är han världens goaste unge, såklart.. men det tar på krafterna. Hade kunnat göra mycket för att få se en film en kväll hemma i lugn och ro, utan en massa måsten eller barn som ej vill sova, men det kommer väl i framtiden.. eller vid en eventuell barnfrihelg. Någonstans ska jag även hinna med kursen textkommunikation B och duscha.. helst äta en bit mat och sova också.. om tillfälle ges de vill säga.

Därför känns det extra värt att jag har en veckas semester om tre veckor, att jag är ledig på fredag och att vi har en båt som ger oss extra energi på helgerna. Jag ser framemot denna höst, känns som att allt kommer lugna ner sig en aning då och någonstans därmellan kanske jag finner mig tiden att putsa färdigt fönstrena eller möjligen baka lite bröd.

Bjuder på lite bilder sedan i helgen iallfall.. som förövrigt innehöll allt man kunde önska sig!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar