people are just about as happy as they make up their minds to be

 
Sover en andra natt hos mamma. "Hälsa Nolle att mamma saknar honom & kommer hem imorgon" sa jag till Johan i måndags då vi pratade i telefon. "Mamma saknar dig & kommer inte hem fören på onsdag" förmedlade han då vidare. Så där någonstans kände jag att det var bäst att bara stanna en natt till. Grabbarna har fiskat och jag har varit på min andra fynddag med mamma. Alla nöjda, alla glada.
 
Igår fyndade jag två kuddfodral för 39kr/st, två "blommor" för 12kr/st och ett doftljus, allt från ikea. Idag var jag in på fyndlagret & köpte ett vinställ till köket, samt lite terracottakrukor som jag ska plantera örter i och ha i köksfönstret. Jag ska börja boa lite inför hösten, ut med det blommiga & in med lite mystik. Blir nog bra.
 
Imorgon ska jag äääntligen åka hem (inget illa menat, har haft jätte trevligt mamma), MEN jag ska fixa om hemma & krama om min älskade son. Det är helt sjukt att jag nästan ska bli gråtfärdig efter att varit utan honom i två dagar, igår kändes det faktiskt riktigt jobbigt. Jag och Johan har kommit överens om att vid en eventuell seperation så ska han endast ha honom varannan helg. Han var ok med det. Sa att han kunde käka middag med oss ibland istället. Känns skönt att ha det överstökat om den dagen skulle komma.
 
Ska dock försöka njuta av sovmorgon till halv sju imorgon, praktiskt att ha så nära jobbet ibland. Ca 6 veckor kvar till Kreta också.. och jag har nog aldrig längtat så mycket till hösten som nu! Hittat en massa böcker jag ska införskaffa också, "lev i nuet, lär av stunden" av Jon Kabat-zinn som ett exempel. Tror jag kommer förgylla alla mina mornar på bussen i sommar. Nu ska jag slänga mig i soffan & försöka njuta av precis stunden.

mamma skriver:

Trevligt har vi haft, o mycket skratt som vanligt:) Vi hann ju göra lite fynd oxå:) Kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar