Even if it kills me, I'm gonna smile.

Känns som söndag också är det bara fredag. Helgen kan knappast starta mycket bättre än så. Två fridagar sådär, bara att tacka & ta emot. I torsdags tog vi som sagt en sväng på stan & det startade med att möta upp Ida & hennes Mimmi, för ett besök på något som jag tror hette, stenstans café & konditori (?). Grymt var det iallafall & sjukt billigt. Man kunde få både lunch, en grym bakelse & kaffe för en hunka.

Jag hittade mig en väska tillslut & några armband på new yorkers. Nolle fick sig ett par tuffa jogginskor & en ny mössa. Idag tog jag & Nolle en liten snabb tur ner själva & Nolle fick åka buss för tredje gången i sitt liv. Han älskar det & sitter som i trans. Världens mysigaste dag med en underbar unge (går inte alls att jämföra med helvetes dagen innan). Vi tog en långsittning på donken, sedan fick han sig en blixtenkeps & jag köpte som alltid hm:s insmörjning (lemon) som doftar himelsk för ynka 29 spänn. Har tro det eller ej aldrig köpt mig en parfym heller (har dock haft tur att kunnat få då jag fyllt år), så jag köpte mig faktiskt en sån.. för 49kr även den på hm 'rising sun' hette den & den doftar verkligen friskt & sommar. Se på fan nu snöar det också. aja.

Sprang runt & röck i alla möjliga klädesplagg, men är det någon slags karaktär jag har, så är det gällande att göra av med pengar. Hängde till & med tillbaka ett linne för 79kr. Haha, dumsnål kanske? Men då man för en gångskull har en lön på kontot så vill man fan ha den kvar. Köpte iallafall en fin liten skylt på gallerix & två stolsdynor på öb för 49kr/st. Tyckte det passade fint ute på altanen & den vill jag verkligen ska vara en plats där man bara ska kunna sätta sig & känna lugnet. Vi behöver alla den platsen & jag satsar hellre på den än på en jävla tröja som likförbannat kmr ligga längst bak i garderoben efter en månad.

Ja, det var väl det. Nu ska jag ta mig ett glas vin, sedan blir det nog lite film.. trött som få, blir nog en tidig kväll. Pluggade även färdigt allt hos mamma igårkväll, så nu är jag ledig tills den sista kursen 'redovisnings & beskattning' startar på måndag! Till veckan är det jobb igen några dagar! :)




Ida skriver:

Åh den där väskan har jag kollat på :) i Så himla fin!! Vi kanske kan ses nåt till veckan oxå ifall du ska vara i stan och har tid? :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar