Ta dig tid att njuta av stigen du vandrar på

Torsdagskvällar är heliga och pluggfria. Då är det tv-maraton som gäller, halv åtta hos mig, uppfinnarna, hela sverige bakar (världens bästa program, efter halv åtta då), debatt, house och slutligen reprisen av det perfekta livet. Denna kväll låter ju som en dröm och skulle även kunnat vara det, om man inte ständigt sitter utan fikabrö till hela sverige bakar. Det för mig genast ett x antal år tillbaka i tiden, då jag såg kalle och chokladfabriken på bio utan en ynka chokladbit med mig. Ja, det var exakt så jobbigt som det låter. Men iallafall tillbaka till fikabröet, för att inte göra samma misstag som de tidigare veckorna så slängde jag och Noel ihop en seg hallonkaka med mandelflarn. Hur god som helst och man gör den på fem minuter (om man är själv, lägg på en tio, femton, trettio om barn är inolverade.)
 
Receptet hittar ni här iallafall! :)
 
Annars så laddar jag inför en helg fylld till bredden av pluggning. Vill bara bli klar nu så man kan söka vidare till den "riktiga" utbildningen. Som lär bli 2-3 år av pluggfyllda helger, men så jäkla kul och värt iallafall. Sicken tur att psykologutbildningen inte fnns på distans, annars hade jag varit fast med studier i fem år. Fem år det är typ halva mitt liv. Snabbt räknat..
 

KIKKI skriver:

Men vad roligt! Är det psykologutbildningen som lockar alltså? =)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar