äntligen fredag

 
 
Idag blev en bättre morgon, även om ALLT var fel för den lilla mannen som vanligt. Började en timme innan och la fram tröjan och byxorna till honom.
 
- Ta på dig dom här då det här barnprogrammet tar slut.
- Nej
- Jo, ta på dig det här så får du se på två barnprogram till innan vi ska gå till dagis,
- Säger jag nej, då säger jag nej, säger då skrotungen.
- Vilken tuff tröja, det är ju en likadan som morbror har, ta på dig den nu, så funderar du på vad du vill göra för roligt i helgen, säger jag också går jag ut ur rummet. Sedan försökte vi vara lugna och pedagogiska, även om det stundvis brister, det måste det få göra.
 
Summa summarum. Han kom iväg, vi var vänner och jag har tagit mig en stund i soffan med en kopp té, nyhetsmorgon och tidningen (fick ett erbjudande om fre-sön studenrabatt ,100 kr månaden). Nu ska det pluggas vidare några timmar, blev inte överdrivet mycket gjort igår med liten hemma, sedan gör vi helg.
 
Och nästa helg har vi bokat bord på ett ställe i stan och ska vara barnlediga. Då vi var på Kreta så bestämde vi att vi skulle gå ut och käka oftare tillsammans, men det har liksom inte blivit av efter det iallafall, så var det ju ändå alla hjärtansdag för någon dag/vecka sedan, så då kan vi lika gärna fira det nästa helg.
 
 
Så nu ska jag bara försöka andas mig igenom fem mornar till. "Om en vecka sitter du och avnjuter en massa kall öl konstant i en tio, tolv timmar utan ett enda barngnäll... may the force be with you!" typ.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar