asiatisk gryta med bulgur

 
Hämtade liten från dagis. Värmde på en kopp varmt äppelvin..har ni inte testat det så måste ni göra det.. det smakar varm äppelkaka med vaniljsås i ett. Sådär farligt gott att man nästan (jag sa nästan) kan förstå varför folk blir alkolister. Sedan drog jag ihop en liten gryta som det serverades bulgur till. Grytan innehöll fläskkarré, grönsaker, fisksås, pad-thai sås, ostronsås, ljus soja, röd chili.. den obligatoriska kokosmjölen och... grädde, vafan det är ju ändå fredag. 
 
Nu är ljusen tända och jag kan nästan känna smaken av fredagsmyset, dock så får jag nöja mig med morötter eller något annat trevligt ikväll, då jag förnärvarande endast får äta godis på lördagar. Back to the 90's all over again. Imorgon blir det badhuset för mig och Nolle och där ska vi träffa upp Jessica och Ebbis. Lär göra fetamackor INKLUSIVE allt. För på lördagar då svullar vi sönder för resten utav veckan.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar