linssoppa med morötter

 
Ska börja införa lite vegetariskkost här hemma två dagar i veckan. Billigt, nyttigt och gott. Idag invigde vi denna tradition (jag väljer att kalla det tradition, dels för att jag älskar traditioner och dels för att det låter roligare än rutin.. som förövrigt är världens tråkigaste ord) med en linssoppa med morötter och till den hade jag bakat lite snabba frallor.
 
 
 
Skala och strimla gullök och morötter och fräs dem i lite olja. Tillsätt okokta linser, vatten, buljongtärningar, tomatpuré/krossade tomater eller i värsta fall ketchup, sambal, vitlök, kryddor.. typ curry och sånt. Låt det koka ca 10 minuter tills linserna blivit mjuka. Okej, jag slängde i lite grädde på slutet, kunde inte hålla mig. Släng på en creme fraiche klick och tada.. färdigt!
 
Brödet gör du på 30 minuter, ink arbete, jäsning och gräddning. Receptet finner du här! ( <--klicka på här)
 
Förövrigt så har jag ett litet lyckrus nu. Ska nämligen på en arbetsintervju imorgon. Detta är ett jobb jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN vill ha. Så håll tummarna för mig imorgon vid tre tiden. Längtar så jag håller på att dö, känns som jag har stor chans att få det även, då jag VET att jag skulle kunna göra det tusen gånger bättre än alla de andra som sökt.
 
Nej, nu ska jag fasiken gå och lägga mig. Trött som en gnu. Over and out! : )


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar