en treårings tankar

Noel ville att jag skulle sitta bredvid då han badade och lillmunnen gick på som om han aldrig pratat tidigare. Så jag bestämde mig för att hämta papper och penna.
 
Noel - Jag ska bada tills pappa kommer hem
Jag - Om du badar så länge så kommer du bli ett russin.
*Några sekunders tystnad*
Noel - Om jag badar ända tills pappa kommer hem, kommer jag bli ett russin då?
Jag - Ja..
Noel - Kommer ni äta upp mig då?
Jag - Nej, du kommer bara se ut som ett russin.
Noel - Är jag kvar då? Åh, vad bra att det bara var på låtsas.
 
"Jag jobbar med allt här (pekar på badskummen). Den här billiga kan jag inte jobba med, den fungerar inte ENS. Det blir skum av att jobba. Mamma, jag längtar tills imorgon (varpå jag frågar varför). Jag gör bara det och vi kan bada då och fika i baaadet. Deeeet kan vi göööra (också lyser han upp som en sol). Men då ramlar det ner saker i badet. Kanske bara en stor tårta då, lika stor som väggen. Vilken tur vi har en vägg. Vem bor där? (pekar på väggen) Bor vi där också? Vad brukar vi göra där ute då? (berättar att köket ligger där). Men det är inte riktiga ute, bakom altanen är riktiga ute, där man kan rääjjsa och buurna med bilar. Det är riktiga ute."
 
Skrotungen i eftermiddags, då han.. för att citera honom "gjort sig tjejfin". "Den här tröjan sticks inte mamma, det gör Lisas tröja.. Lisa på tvn, hennes tröja stickTES". Kommer jag få tjejhår nu? (satt upp mina "locksnurror" i håret). Då kommer pappa säga.. (gör till rösten grövre) Vad håll du på mä,"

Mamma skriver:

Han är för härlig lillen:) Noel är väldigt lik dej när du var liten på kortet:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar