Får inte barn vara barn, kommer de förbli barn.

 
Nu sitter Nolles nya blixten gardiner uppe i hans sovrum. Blev hur bra som helst och liten blev nöjd. Nu skulle man ju bara vilja hitta sängkläder, lampor, mattor, krukor och hela köret.. men det får bli en annan gång. De små är så oberäkneliga i sina begär och jag vågar inte riskera att det blir som sist då han var så frälst i händige manny och jag investerade de sista sparpengarna på att ge honom ett drömkalas "ala manny" tema och ungen vräker ur sig att han inte älskar manny längre, i samma sekund som sms-avin trillar in på telefonen.
 
Nej, ikväll skulle man behövt några extra timmar, men nu jag måste jag börja plocka ihop allt tills morgondagen. Klockan fem, senast, måste vi vara uppe, då varje minut att tjäna är värdefull, då man förnärvarande har en tonåring här hemma, som försöker med alla medel för att få sova ytterligare några minuter. Sedan ska kläderna på.. och gärna ytterkläderna med. Helst ska väl en annan också få på sig någon trasa och hinner man inte tänka på frukost, så kommer man lägligt på det då hungern slår till lägligt till man sätter foten på jobbet. Detta har vi löst (delvis) genom att kliva upp 1 ½ timme innan vi ska iväg, bara för att jag ska slippa stressa och bråka med honom. Men hur dagarna börjar speglar oftast resten utav dagen, iallafall för mig och han fungerar säkert likadant? Mornarna har nästan blivit riktigt mysiga.. en sån där stund som man faktiskt kan se fram emot (tills kläderna ska på).. but still! : )


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar