LCHF my ass

 
Satt och räknade på en massa formler, så tog jag en tugga av min korvmacka och började genast fundera på vad allt vore komplicerat om man gick på det där lchf alla håller på med. Om man är i birsta (for exempel) och storhandlar, också ska man äta någonting snabbt och hyfsat billigt, vad äter man då?
 
Köttbullstallrik på Ikea? Färdiga köttbullar får man inte äta, inte potatis.. ja, man kan ju alltid surpla sig mätt på såsen. Andra spontana tanken skriker max och en hamburgare, men då får man endast äta själva hamburgaren, utan bröd och strips, då kan man ju lika gärna ta en korv på maxi, fast där får ni ju inte äta brödet heller.. eller korven. Någon form av thaiwok skulle ju funka, men blir rätt tråkigt utan ris iallafall. Pizzerian då? pizza är uteslutat. En sallad, visst. Men vem fan betalar för nå sånt? då kan man ju lika gärna fasta tills man kommer hem och äta... ja, vad? en snabbmacka? nudlar? Nej, juste.. kolhydrater. Men en bananjävel då? näähä.. inte det heller? bra diet. kul liv osv.
 
Så min fråga. Vafan äter ni egentligen? och hur får ni tiden att gå ihop, eftersom det uteslutar halvfabrikat? Sedan måste det bli nå sjukt dyrt, då man inte kan "fylla" upp tallrikarna med allt det billiga som ni uteslutar.
 
Nej, LCHF är enligt mig ett stort jävla skämt. Vill du gå ner i vikt, rör på dig, sluta vräk i dig mackor till frukost och varmamackor till kvällen. Kostcirkeln förfan. Problem solved. Så kan du vräka i dig en burgare INK allt, efter en storhandling. Det är man värd.
 
Då man var liten så doppade alla skogaholmslimpan i varmoboy med extra socker, man åt kalasbuffar, drack saft och sockrade på allt lite extra. Vi var smala. Nu serverar inte ens vissa skolor mjölk till barnen och de få som gör det erbjuder barnen lättmjölk. De är tjockare nu. Varför? Då fanns det två kanaler och en gemensam dator som fick användas efter ett bestämt schema, på max tio minuter per dag. Nu sitter alla på sina feta arslen och gör inte mer än nödvändigt. Orkar man inte kliva upp en dag, så sjukskriver man sig bara för depression. Finns det ett samband? 
 
Visst jag kan förstå att tjocka människor lockas av fet mat, de hör ju liksom ihop på något vis. De och såserna. Men nu har de nästan blivit en sektliknande beteende, då alla dessa människor springer runt och skriker "meen forskningen visar juuu på att..." med tjock bearnaisesås runt munnen. De har rätt och vi andra har fel. Smalast vinner?
 
 
Nej, men om man skulle gå och ta sig en macka till.
 
 

Jessie skriver:

Kung carr! Håller med dig att lchf är skit man kan inte gå på det först. Vad händer sen när man börjar äta det sen jo.. Man går upp på en vecka. Jag säger till dom på jobbet ska sluta med detta skit men så fort jag säger tallrikamodellen då skrattas de. Kolhydrater blir man fet av.. Fuck that de är att du tränar ca o min om dagen eller äter mer än vad du behöver. Inget funkar om du förbjuds att äta saker vad händer då? Jo man äter skiten för man inte får. Keep it up carr! Tallriksmodellen är det enda viktiga och motion ! <3 löve!

Jessie skriver:

Skriver från min mobb. Då blir de som de blir! :D jag ska oxå skriva om de här på bloggen hatar lchf tjatet

Mamma skriver:

Hahaha, du är för rolig i dina inllägg, "tjocka människor och sås hör ihop":)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar