tredje dagen i juli

Ni förstår inte min trötthet. Den dödar mig. Försökte dricka kaffet snabbt, vilket resulterade att jag brände sönder hela munnen. Förstår inte hur man kan vara så trött vareviga morgon, för att sedan vara heeelt klarvaken med överenergi då man väl får sova på kvällen. Har nog snittat max fyra timmar de senaste månaderna.. fem, helst sex timmar mår jag som bäst på, men det vill sig icke.
 
Ska köra på några timmar nu, sedan blir det träning. Bara tanken gör mig helt slut, men jag tror min kropp behöver det. Lite crosstraining och yoga.. eller så tar jag en promenad, får se vad vädret säger.
 
Och alla verkar ju förövrigt fått semester nu, lite avundsjuk är man ju. Skulle velat flyttat till en stuga i flera veckor, bada, plantera, grilla, dricka en kall klockan elva, sjunga, dansa, leka och låta Noel slippa grina varje morgon över sin trötthet klockan fem.. men det får helgerna försöka erbjuda istället. Sedan så vet man ju att de personer som behöver en semester mest, är just de som precis haft en. "Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre" Precis som Nalle Puh säger så känslan av att ha någonting framför sig, så mycket starkare än då man väl är där och ska hinna med allt och gå runt med vetskapen att den snart är slut och det återstår ett helt år kvar till nästa. Eller är det bara jag som inte kan njuta av för många lediga dagar? mest troligt. Har inte haft över en veckas ledighet sedan jag var femton, förutom mammaledigheten då (har förträngt allt det jobbiga, så ser det som ett års semester). Det är egentligen helt sjukt, men så länge man inte har en stuga att åka till, så kvittar det lite. Noel har iallafall haft lite semester nu med johan torsdagar till söndagar, sedan hoppas jag att släkten kan vara lite ledig med liten istället.
 
Nej, mina inarbetade fredagar får duga gott och väl, sedan ser jag framemot en lugnare höst. Så nu ska jag sluta vara avundsjuka på er lediga människor som grillar varje kväll och istället se fram emot augusti.. då vi faktiskt åker till Krakow igen. Underbart!
 
Nu ska jag jobba vidare, lyssna på politik och hinka kaffe. Nä, världens tråkigate uppdatering, men då vet ni vad min dag har att erbjuda. Har ni andra semester? och vad har ni för planer för sommaren? : )
 
Keep your head up, the colors are beautiful
Tumblr


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar